Vlucht + eerste dagen Melbourne - Reisverslag uit South Melbourne, Australië van jorenenmeike - WaarBenJij.nu Vlucht + eerste dagen Melbourne - Reisverslag uit South Melbourne, Australië van jorenenmeike - WaarBenJij.nu

Vlucht + eerste dagen Melbourne

Blijf op de hoogte en volg

14 November 2014 | Australië, South Melbourne

Vrijdag 14 November was het dan eindelijk zover, ik ging naar Australië! In alle vroegte zijn mama en ik naar schiphol vertrokken. We waren er natuurlijk veel te vroeg dus hadden genoeg tijd om rustig de bagage in te checken. Toen we Joren in Juli weg gingen brengen stond hier namelijk een enorme rij, dus we probeerde dit te voorkomen. Nu kon ik gelukkig gewoon doorlopen en was het binnen een paar minuten gefixt. Genoeg tijd om nog een kofietje met mama te drinken en te genieten van alle mensen die bij "arrivals" aankwamen, en dus net zoals ik weer iemand zagen die ze lief vonden. Om 11uur was het tijd om door de duane te gaan en heeft mama me uitgezwaaid totdat ze me niet meer kon zien. Toen voelde het echt alsof mijn reis was begonnen.. Mijn eerste stop zou Guangzou zijn, dus het was niet gek dat ik bij het boarden alleen maar tussen de chinezen zat. Man man man wat een gekwetter. Eenmaal aan board kwam er dan ook een chinees naast me zitten, heerlijk. Die heeft gelukkig de hele reis ongeveer getukt en soms een noodle soepje achterover geslurpt. Ik was ook van plan veel te slapen, zodat ik de tweede vlucht wakker zou zijn en dus goed zou kunnen slapen als ik in Melbourne was (daar zou het bij aankomst namelijk 21:30 zijn). Slapen is jammer genoeg niet gelukt.. De 2de vlucht sliep ik echter 7 uur haha! Dat verliep dus minder volgens plan. In het vliegtuig nog een leuk Duits meisje ontmoet waardoor de reis ook iets vlotter ging. Maar het was me een reis, lang en met veeeeeel turbulentie. Eenmaal in Melbourne begonnen de zenuwen toch wel een klein beetje toe te slaan, en dan duurt door de douane gaan en koffers pakken eeeeeeuwen! Toen ik eindelijk bij arrivals naar buiten kwam herkende ik Joren niet eens meteen, hij mij ook niet trouwens haha! Maar toen we elkaar weer zagen was het natuurlijk heel fijn en ook erg bijzonder. Joren had de auto van Dion mogen lenen om me op te halen en we waren dus zo in het mooie appartement van Dion (hier mochten we onze paar dagen in Melbourne verblijven).

Ik heb die nacht ondanks de vele slaap die ik in het vliegtuig gehad had enorm goed geslapen. Werd pas om 7uur in de ochtend wakker. Joren was daar natuurlijk iets minder blij mee! We zijn een tostietje gaan eten bij een local cafeetje en zijn toen van start gegaan met een wandeling door Melbourne die in de lonely planet stond. Hier zijn we wel een paar keer vanaf geweken maar we hebben erg mooie dingen gezien: een straatje met overal waar je keek graffiti op de muren, chinatown (alleen maar chinese tentjes en kunst), shrain of remembrance (een herdenkingsmonument voor de eerste en tweede wereldoorlog). Zie ook de fotos! We hebben vrij veel gelopen en zo ook een goede indruk gekregen van de stad! Rond een uur of 4 begon de jetlag er in te hakken en zijn we terug naar het appartement gegaan om even een tukje te doen (ik dan). Een uurtje slapen deed me goed en dus zijn we er daarna op uit gegaan om een pizzatje te gaan eten bij "baby"! Het is heel leuk om zo rond te lopen door de stad. Overal gebeuren dingen en is er leven op straat. Wat heel raar is, is dat je aan de andere kant van de wereld bent en dat je de mensen gewoon kunt verstaan. Joren zijn Engels is natuurlijk 4 maanden getraind en dus top, die van mij moet nog aardig op gang komen merk ik ;)! Na het eten zijn we rustig naar huis gelopen om te gaan slapen!

's ochtends werden we gewekt door het brandalarm. We schrokken ons dood, en zijn in ons pyjama naar buiten gegaan, samen met de rest van de bewoners. Uiteindelijk bleek het allemaal een oefening te zijn, gelukkig maar! Moet je nagaan als al onze backpack spullen in de hens hadden gestaan. Dan hadden we ons avontuur wel kunnen vergeten! Die dag zijn we naar de universiteit van Joren geweest. We gaan overal met de tram en metro naartoe en dit is ook heel makkelijk te doen. Op de uni heb ik een paar van Joren zijn vrienden ontmoet en hebben we samen koffie gedronken. Hele leuke mensen! Daarna zijn we naar de grootste shoppingmall van Australië gegaan, waar we tot een uur of 4 zijn gebleven. Maandag en dinsdag was het namelijk niet zo lekker weer hier en ook best koud (waar ik niet op gerekend had). 's middags ben ik weer even gaan liggen om daarna naar het skydeck te gaan waar je over de hele stad kon kijken! Heel toeristisch maar het uitzicht was het zeker waard! Daarna konden we gelukkig nog ergens terecht om te gaan eten, heel anders dan in Europa is het niet vanzelfsprekend dat alles nog tot laat open is. Na het eten zijn we naar Tom gegaan (een Franse vriend van Joren) waar we op zijn dakterras met nog 2 anderen internationale studenten een wijntje gedronken hebben. Na een paar uur waren we toch erg verkleumd door het frisse windje wat er stond en zijn we naar huis gegaan.

Vanochtend stond het bezoeken van een hele grote bibliotheek en de university campus op het programma. Heel indrukwekkend, en zo anders dan in Europa was het. Daarna zijn we naar st Kilda gegaan. hier is het strand van Melbourne. Het was heerlijk weer en daar hebben we ook enorm van genoten. Als de zon hier schijnt is het meteen enorm heet, en we zijn dan ook een klein beetje verbrand al. Daar hebben we ook onze tickets voor de greyhound bus opgehaald, waar we vanaf vrijdag mee gaan reizen.

Dit is een vrij lange up to date versie van onze reis tot nu toe! Morgen gaan we vroeg vertrekken met de auto om de Great Ocean Road te doen in 2 dagen. Gelukkig kunnen we de auto van Dion meenemen, verder ga ik voor het eerst ervaren hoe het is om met Joren in een stapelbed in een hostel te liggen. Dat wordt wat, haha!

We'll keep you posted!!

  • 18 November 2014 - 14:33

    Carli:

    Leuk om alles zo te lezen moppies!! Heel erg veel plezier en succes tijdens het backpacken! Xjes

  • 18 November 2014 - 18:25

    Lisanne:

    Lieve Meike & Joren,

    Leuk dat jullie een waarbenjij.nu hebben :D Al flink wat ondernomen de afgelopen dagen zie ik! Geniet ervan samen en we doen snel weer een keer Facetimen! :)

    Xx

  • 18 November 2014 - 18:25

    Lisanne:

    Lieve Meike & Joren,

    Leuk dat jullie een waarbenjij.nu hebben :D Al flink wat ondernomen de afgelopen dagen zie ik! Geniet ervan samen en we doen snel weer een keer Facetimen! :)

    Xx

  • 20 November 2014 - 20:47

    Jan En Janke Hammink:

    Hallo lieve Meike en Joren,wat een fijn uitgebreid verslag heb je geschreven,,wij wensen jullie een interessante reis en leuke avonturen,groeten van J en J.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, South Melbourne

Actief sinds 14 Nov. 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 3606

Voorgaande reizen:

14 November 2014 - 31 December 2014

Australië

Landen bezocht: