The Great Ocean Road - Reisverslag uit Geelong, Australië van jorenenmeike - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road - Reisverslag uit Geelong, Australië van jorenenmeike - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road

21 November 2014 | Australië, Geelong

Woensdag 19 November

De great Ocean road stond vandaag op de planning. Omdat we deze in 2 dagen wilde doen gingen we vroeg uit de veren en zaten we om half 9 in de auto! We besloten te beginnen in torquay, wat op ongeveer anderhalf uur van Melbourne ligt. Helaas hebben we dit plaatsje nooit mogen bereiken. 30km voor het begin van de GOR hield de auto er plots mee op.. Gelukkig was Dion verzekerd en konden we weggesleept worden naar het dichtsbijzijnde service punt. Hier werkte heel schattige Australische mannetjes die ons verzekerde er alles aan te doen om de auto zsm weer aan de praat te krijgen. Na ongeveer een uur wachten was het probleem opgelost, de airco scheen het probleem te zijn en we moesten zonder airco verder. Nja So Be it, we waren allang blij dat we weer weg konden. Toen we zo goed als een half uur onderweg waren en het al hadden over waar we iets op het strand zouden kunnen eten, sloeg de auto weer af. Hetzelfde gebeurde, en Zodoende werden we weeeer (door dezelfde man zonder tanden) opgetakeld en naar hetzelfde service punt gebracht. Het was inmiddels 15:00 en na de hele middag over het industrie terrein te hebben rondgelopen vertelde ze ons dat ze het probleem die dag niet meer konden verhelpen. Helaas moesten we een plek zoeken om te overnachten.

Met de taxi zijn we naar een zogezegd leuk plaatsje gegaan waar we een motel geboekt hebben. In geelong, zo heette het, was de dag ervoor een grote kerstboom in het water opgetuigd. De vrouw van het motel zei dat we echt geluk hadden dat we dat konden zien. Uiteindelijk viel het goed tegen, een grote glinster boom van plastic stond in het haventje, we konden er wel om lachen! Verder was het inderdaad een leuk stadje aan het water met een leuk haventje en veel zeilboten die aan het zeilen waren. We hebben daar een tijdje rondgeslenterd en zijn toen gaan eten.

De volgende dag was het wachten op een telefoontje van de garage. Die bleef heel lang uit en de moed zakte ons al in de schoenen. Gelukkig kwam het verwachtte telefoontje net voor sluitingstijd (half5) ze hadden gevonden wat er mis was en dit gerepareerd. Met een flinke rekening op zak zijn we teruggereden naar Melbourne, eindelijk. Gelukkig haalde we het ook zonder moeite, wat natuurlijk wel even stressen was.

Thuis hebben we snel wat gegeten en zijn toen onze backpacks gaan inpakken en het appartement van Dion schoon gaan maken. Daarna zijn we naar chinatown gegaan waar het Exchange groepje van Joren samen had gegeten, en wij sloten aan voor een drankje. Het was een heel gezellige avond, en het afscheid was dan ook emotioneel.

Om 2uur lagen we uiteindelijk in bed, veel te laat natuurlijk, onze bus naar Canberra vertrok de volgende dag al om 7:15.

De reis duurt 9uur, vandaar dat er even tijd is voor een update :)

• 22 November 2014 - 09:50

Else:

Hahaha wortel en Joren gaan samen op reis.. Wat een pech zeg jongens.. Ik moest er wel om gniffelen moet ik eerlijk zeggen maar wat is zoiets ontzettend balen he! :( hopelijk wordt deze bus trip beter voor jullie!! Have fun en geniet vanuit het zwetende Indo!