Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van jorenenmeike - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van jorenenmeike - WaarBenJij.nu

Sydney

26 November 2014 | Australië, Sydney

Sydney (23-11 tm 26-11)

23 november hadden we de volgende reis weer voor de boeg, om half 8 stapten we fris en fruitig in het busje van Canberra om 3,5u later in Sydney te arriveren. In Sydney hadden we ons (basepackers) hostel al vastgelegd voor 3 nachten, deze lag mooi centraal (5-10min lopen van Harbour bridge). Dit hostel was wel wat minder schoon dan de vorige en we hadden meer het gevoel dat we op een jongerenreis waren beland. Ook hier lagen we niet dicht bij elkaar en waren er veel luidruchtige Zweedse meisjes. Maargoed, het was prima.
Het was een enorm mooie dag vandaag (35 graden) dus hadden we bedacht naar Bondi Beach te gaan. Hier kwamen we rond 4u aan en waar normaliter tegen deze tijd de lekkerste uurtjes aanbreken, begon het niet veel later te regenen. Dus zat er niet veel anders op dan ons te verplaatsen naar een dichtbij restaurantje voor een drankje en versnapering. 's Avonds zijn we naar de haven gegaan en hebben we voor het eerst de Harbour Bridge en het Opera House mogen aanschouwen. Sydney is echt fantastisch mooi.

De volgende dag (24-11) hadden we een wat drukkere dag ingepland. We waren dan ook al vroeg uit de veren om te beginnen met een bezoekje aan de Sydney Tower Eye, hier ga je 250m omhoog waarna je een fenomenaal uitzicht over Sydney hebt. Hierna gingen we snel door naar Circular Quay waar we een Ferry naar Manly Beach pakten. Tijdens deze boottocht heb je een mooi uitzicht op de Harbour Bridge en Opera House vanaf het water. Eenmaal aangekomen op onze bestemming hebben we een wandeling gemaakt door deze idyllische wijk van Sydney om te eindigen op Manly Beach. Dit strand is vergelijkbaar met Bondi Beach, alleen is het een stuk minder massaal en hangen hier meer de locals rond. Hierna namen we onze Ferry weer terug naar Sydney Harbour, tijdens deze tocht heb je een mooi uitzicht op de skyline van Sydney. Na deze tocht zijn we via het Opera House naar de botanische tuinen gelopen waar we lekker in het gras hebben gechilled. Toen het weer alweer begon te betrekken hebben we een trein naar China Town genomen om deze dag af te sluiten met het eten van Dumplings. Dit zijn een soort deegkussentjes gevuld met groeten/vlees. Omdat we een drukke dag gehad hadden waren we best moe en besloten we even te douchen en daarna wat te gaan drinken. Onze kamer bleek veranderd te zijn in een chill oord (lees: er zaten ongeveer 5 meisjes bovenin het stapelbed). Er was wel een hele aardige Engelse jongen, die met ons begon te praten. Hij bleek net als de rest van de mensen daar, geen duidelijk plan te hebben. Wat hij wel wist was dat hij in Maart in Adelaide wilde zijn, dus een vrij strakke planning.. Na het douchen zijn we in het café wat bij het hostel hoorde, "The scary canary" een biertje gaan drinken en daarna gaan slapen.

Gisteren (25-11) zijn we naar de blue mountains gegaan. Dit was vanaf Sydney 2 uur met de trein, maar dat hadden we er wel voor over. De naam Blue mountains komt trouwens van de "blauwe" smog die om de bergen hangt. Deze smog reist omhoog vanaf de stad. Vanaf het plaatsje Wentworth falls zijn we naar de conservation hut gelopen waar je een wandeling kon beginnen. Eenmaal aangekomen zijn we aan onze wandeling naar beneden begonnen. Het was een vrij lastige route met veel diepe dalen en niet altijd een railing om aan vast te pakken. We kwamen beneden bij een waterval waar we de broodjes die we hadden meegenomen opgegeten hebben. Daarna zijn we een stukje omhoog gelopen om aan de nature track wandeling te beginnen. Deze duurde 2uur en bracht ons met veel mooie paadjes door de natuur weer terug bij de conservation hut. Hier hebben we wat gedronken om bij te komen van de toch wel zware wandeling en hebben we daarna de trein weer terug gepakt. De reis ging gelukkig vrij makkelijk en was voor Australische begrippen ook echt niet duur (10$ retour).

Eenmaal terug in Sydney zijn we voor 10$ p.p. bij scary canary gaan eten (dat is cheap!!). Daarna hebben we gedoucht, met de Engelse jongens op onze kamer gekletst en zijn we voor de laatste avond Sydney ingedoken. We hebben langs de Darling Harbour gelopen waar het enorm gezellig was. Je moet dan denken aan Super hoge skyscrapers aan de Harbour, maar ook heel veel terrasjes, een bioscoop, en ligplekken van giga grote jachten en watertaxis. We hebben onze ogen uitgekeken en vonden het echt jammer dat we deze mooie stad weer moesten verlaten de volgende dag. We hebben nog een ijsje aan de kade gegeten en voor het laatst omgekeken naar al het moois en zijn toen gaan slapen. Onze greyhound bus is vanochtend namelijk om 7:00 vertrokken.

Sydney is al met al echt een aanrader! Je hebt er alles; het echte stadse in het centrum met heel veel wolkenkrabbers, het idyllische in de buitenwijken, een haven met iconische gebouwen EN zon zee strand en surfen!! Wij vonden het SUPER!

We zijn nu op weg naar Port Macquarie. Dit ligt precies tussen Sydney en Byron Bay in en is dus een mooie tussenstop! We gaan hier kamperen, EINDELIJK! En Joren gaat me leren surfen!

Keep you posted!

• 26 November 2014 - 09:38

ELS WORTELBOER:

Ik heb weer genoten van jullie avonturen. lekker genieten en tot skypes. Mooie foto's!

• 26 November 2014 - 13:14

ElsE:

Goed te lezen dat jullie het zo leuk hebben!! Wort je wordt nog eens een echte wereldreiziger. Hoe gaat het met je backpack?! Niet te zwaar voor je tengere lijffie?! Het is zo funny te lezen dat jullie in een dorm slapen en aan de andere kant van de kamer van elkaar ook nog hahaha.. Te hilarisch! Hier kan je voor 9€ wel een Prive kamer boeken in een hostel dus dat is beter! Ik slaap overigens wel gewoon ook in een dorm als ze er zijn maar in indonesie wat minder! Sydney klinkt echt tof jongens!! Geniet nog even samen!!

• 26 November 2014 - 20:13

Janny:

Heel erg leuk om te lezen over jullie belevenissen! Fijn dat jullie zoveel mooi zien! Geniet ervan en veel liefs!